Kuljetus ja Logistiikka

Kuljetus ja Logistiikka

 

Voi selvitti suosituimmat sähköpotkulauta-ajojen aloituspaikat Helsingissä – Turvallisemmat Voiager 5 laudat käyttöön

Sähköpotkulautayhtiö Voi tuo tänään Helsingissä ja Espoossa kaduille uudet sähköpotkulautansa talvitauon jälkeen. Uudessa Voiager 5 -mallissa on muun muassa entistä tehokkaammat jarrut ja aiempaa suurempi eturenags. Voin selvityksen mukaan sähköpotkulautamatka alkaa Helsingissä todennäköisimmin julkisen liikenteen solmukohdista, kuten rautatieasemalta tai Ruoholahden metroasemalta.

Sähköpotkulautayhtiö Voi selvitti suosituimmat matkan aloittamispaikat pääkaupunkiseudulla ja kirkkaaseen kärkeen nousi Helsingin rautatieasema.

– Julkisen liikenteen solmukohdat hallitsevat suvereenisti listaa, josta sähköpotkulautamatka aloitetaan. Tämä viestii siitä, että sähköpotkulaudat täydentävät julkista liikennettä ja helpottavat näin ihmisten vaivatonta liikkumista paikasta toiseen, Voi Technologyn maajohtaja Reetta Alastalo kertoo ja jatkaa:

– Listalta nousevat esiin myös kaupalliset keskukset, sillä Stockmannin tavaratalo ja Kampin kauppakeskus kuuluvat suosituimpien matkan aloittamispaikkojen joukkoon. Sieltäkin siirrytään yleisimmin joukkoliikenteen solmukohtiin.

Päärautatieaseman ohella skuutit ovat vilkkaassa käytössä myös Ruoholahden metroasemalla.

– Ruoholahdesta matka vie yleensä joko Länsisatamaan tai Salmisaareen, Alastalo paljastaa.

Uusi lautamalli lisää turvallisuutta

Pääkaupunkiseutu on yksi Euroopan ensimmäisistä alueista, jossa päästään nauttimaan Voin uudesta Voiager 5 -sähköpotkulautamallista. Siinä on useita turvallisuutta parantavia ominaisuuksia, kuten suuremmat eturenkaat ja aiempaa tehokkaammat jarrut. 

Voin mallista tekee erityisen myös sen valmistusprosessi, jossa 30 % kaikista käytetyistä materiaaleista on kierrätettyjä. 

– Moni ilahtuu myös siitä, että V5:ssä hyödynnämme aivan uutta paikannusteknologiaa. Sen ansiosta voimme entistä paremmin jäljittää, mihin sähköpotkulauta pysäköidään. Pystymme jatkossa siis rajaamaan aiempaa tarkemmin alueita, jonne sähköpotkulautoja voi tai ei voi pysäköidä, Alastalo sanoo ja jatkaa:

– Jatkossa matkaa ei Helsingissä pysty lopettamaan, ennen kuin on ottanut kuvan, miten lautansa on pysäköinyt. Analysoimme kuvamateriaalia ja mikäli käyttäjä on pysäköinyt lautansa ohjeiden vastaisesti, siitä seuraa ensin huomautus ja seuraavista 5 euron lisämaksu tai lopulta käyttökielto. Samanaikaisesti lisäämme myös pysäköintitelineiden määrää ja palkintoparkkeja, mistä käyttäjä saa alennusta seuraavaa matkaansa varten, Alastalo sanoo.

FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail
 

Kuljetus & Logistiikka
Artturinkatu 2, Box 29, 20200 Turku
lehti@kuljetuslehti.fi