Kuljetus ja Logistiikka

Kuljetus ja Logistiikka

 

Renault Trucks D-, D WIDE ja C 2.3 mallit uudistuvat 2023

Jakelutoimituksiin ja kevyisiin maansiirtokuljetuksiin suunnitellut uudet vuoden 2023 Renault Trucks D ja C 2.3. -sarjat ovat entistä energiatehokkaampia, mikä pienentää niiden ekologista jalanjälkeä. Moottorin optimoinnin, uuden vaihteiston ja Fuel Eco+ -paketin ansiosta Renault Trucksin uudet vuoden 2023 D-, D Wide- ja C 2.3 m mallit vähentävät polttoaineenkulutusta ja hiilidioksidipäästöjä jopa 10 prosenttia. 2023 vuoden malliston tuotannot alkavat loppuvuodesta 2022.

Kuljettajien päivittäinen työ kaupunkialueilla voi olla erittäin haastavaa, sillä toimituksia on tehtävä keskustan ruuhkissa muiden tienkäyttäjien sekä kuorman turvallisuus huomioiden ja tuottavuudesta tinkimättä. Renault Trucks tekee kaikkensa helpottaakseen kuljettajien työtä ja parantaakseen sekä kuljettajien että ajoneuvojen tehokkuutta.

Jopa 10 prosenttia pienempi polttoaineenkulutus ja hiilidioksidipäästöjen määrä uusissa Renault Trucksin D Wide- ja C 2.3 m -sarjoissa

Renault Trucksin vuoden 2023 D Wide- ja C 2.3 m -mallit varustetaan uudella DE11-moottorilla. Moottorin patentoitu Wave Piston -teknologia tehostaa palotapahtumaa suuntaamalla liekit uudelleen palotilassa ja optimoimalla hapenkäytön. Moottorissa on myös uudet, entistä tarkemmat suuttimet. Tehokkuuden lisäämiseksi Renault Trucks on myös vähentänyt kitkan tuottamaa tehohäviötä: kiertokanget, männät ja kampiakseli on suunniteltu uudelleen, ja kampikammion kaasujen hallinta on optimoitu. Lisäksi malleissa on uusi tehokas kuulalaakeroitu turboahdin, jossa on parannettu vasteaika sekä säätyvätilavuuksinen öljypumppu yhdistettynä matalaviskoosiseen öljyyn. Renault Trucks on myös optimoinut jälkikäsittelyjärjestelmän ja uuden moottorin ohjausyksikön.

Renault Trucksin D Wide- ja C 2.3 m -mallit on varustettu myös uuden sukupolven Optidriver-vaihteistolla. Lisävarusteena saatava Eco-tila mahdollistaa vieläkin vähäisemmän polttoaineenkulutuksen.

Polttoaineenkulutusta voidaan vähentää vielä viisi prosenttia lisää valitsemalla kuorma-autoon Fuel Eco+ -paketti, joka sisältää kattoilmanohjaimen, sivuilmanohjaimet, irtikytkettävän kompressorin ja moottorin automaattisen sammutustoiminnon kolmen minuutin tyhjäkäynnin jälkeen.

Kaikki nämä tekniikat yhdessä säästävät polttoainetta 10 prosenttia verrattuna Renault Trucksin D Wide- ja C 2.3 m -kuorma-autojen edelliseen sukupolveen.

Renault Trucks D: uusi voimansiirto ja uusi Optishift-automaattivaihteisto

5 tai 8 litran moottorilla varustetussa Renault Trucks D -sarjassa on nyt uusi 8-vaihteinen Optishift-vaihteisto. Tämä täysin automaattinen vaihteisto parantaa ajomukavuutta ja polttoainetehokkuutta sekä ajettavuutta hitailla nopeuksilla. Uusi Optishift-automaattivaihteisto on saatavana lisävarusteena myös Renault Trucks D 4×4 -malliin. Kuorma-autoon on saatavana myös Eco-tila, joka vähentää polttoaineenkulutusta entisestään.

Lisäksi saatavana on Eco+ Fuel -paketti, joka mahdollistaa polttoaineen lisäsäästön.

Yhdessä kaikki nämä tekniikat mahdollistavat 9 prosentin polttoainesäästön verrattuna edellisen sukupolven Renault Trucks D -sarjaan.

Parannettu turvallisuus- ja mukavuustaso

Kuljettajan mukavuus on tärkeä tekijä, ja siihen onkin tehty monia parannuksia Renault Trucksin uudessa jakeluautomallistossa.

Turvallisuuden parantamiseksi Renault Trucksin D-, D Wide- ja C 2.3 m – malleihin on saatavilla BirdView-järjestelmä, jonka neljä ajoneuvon ulkopuolelle sijoitettua kameraa näyttävät reaaliaikaisen panoraamanäkymän 7 tuuman LCD-näytössä. Tämä antaa kuljettajalle kokonaiskuvan ympäröivästä alueesta ilman kuolleita kulmia, mikä vähentää törmäysvaaraa.

Renault Trucksin D-, D Wide- ja C 2.3 m -sarjojen sisätilat on uudistettu mukavuuden ja näkyvyyden parantamiseksi. Istuimet, vuoteet ja penkit on päällystetty uudella kangasverhoilulla, joka tuo ohjaamoon yhdenmukaisen ilmeen, ja ohjauspainikkeissa on uusi valkoinen taustavalo.

Räätälöidyt palvelut käyttökustannusten täydelliseen hallintaan

Ajoneuvot voidaan yhdistää Optifleetiin, joka on Renault Trucksin reaaliaikainen kaluston seuranta- ja hallintatyökalu. Tämä auttaa kuljetusyrityksiä pienentämään käyttökustannuksia ja parantamaan tuottavuutta.

Käytännössä Optifleet optimoi reitit ajan ja etäisyyden mukaan Map-palvelun (paikannus) ja toimitusten reaaliaikaisen seurannan avulla.

Check-palvelu valvoo ajoneuvojen energiankulutusta, kun taas Ecoscore-toiminto mahdollistaa ajotapatietojen seurannan kuljettajakohtaisesti (polttoaineenkulutus, tyhjäkäynti, jarrujen käyttö jne.). Tavoitteena on optimoida polttoaineenkulutus ja vähentää hiilidioksidipäästöjä analysoimalla kuljettajien suorituskykyä. Näin voidaan selvittää koulutustarpeet kuljettajien ajotottumusten parantamiseksi.

Renault Trucksin räätälöidyt Start & Drive -huoltosopimukset tuovat kuljetusyrityksille mielenrauhaa turvaamalla kaluston käyttöasteen ja välttämällä odottamattomat kustannukset.

FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail
 

Kuljetus & Logistiikka
Artturinkatu 2, Box 29, 20200 Turku
lehti@kuljetuslehti.fi