Kuljetus ja Logistiikka

Kuljetus ja Logistiikka

 

Polestar raportoi 125 % myynnin kasvun vuoden ensimmäisellä puoliskolla ja vahvistaa koko vuoden myyntiennusteen

Ruotsalainen premium-täyssähköautomerkki Polestar (Nasdaq: PSNY) raportoi vahvasta kehityksestä vuoden 2022 ensimmäisellä puoliskolla ennätyksellisten toimitusmäärien ja vahvan tilauskannan myötä. Nykyisten ja uusien markkinoiden jatkuva kehitys tukee kysynnän merkittävää kasvua.

Polestar listautui New Yorkin Nasdaq-listalle kesäkuun lopussa. Vuoden ensimmäisen kuuden kuukauden aikana ruotsalainen sähköautomerkki toimitti noin 21 200 autoa. Verrattuna vuoteen 2021 samalla ajanjaksolla myytiin 9 510 autoa, mikä tarkoittaa toimitusten kaksinkertaistamista ja melkein 125 prosentin kasvua.

Maailmanlaajuinen tilauskanta on kasvanut yli 49 000 autoon vuoden 2022 alun jälkeen vahvan asiakaskysynnän ja ensimmäisten Hertz-toimituksiin liittyvien varausten myötä. Tämä tarkoittaa 350 prosentin kasvua verrattuna samaan ajankohtaan viime vuonna. Kehityksen myötä Polestar pitää myös ennallaan koko vuoden tavoitteensa 50 000 toimitetusta autosta.

“On hienoa nähdä, että Polestar 2 -autosta innostuneiden asiakkaiden määrä kasvaa näin nopeasti”, Polestarin pääjohtaja Thomas Ingenlath sanoo. “Olen erittäin luottavainen, että tänä vuonna näkemämme vahva kasvu bränditietoisuudessa ja myyntiluvuissa kiihtyy voimakkaasti tulevina vuosina, kun Polestarin uusia uraauurtavia autoja julkaistaan”.

Polestar laajensi läsnäoloaan maailmalla 19 markkinasta 25:teen tämän vuoden ensimmäisen kuuden kuukauden aikana. Samalla jälleenmyyntikohteiden määrä kasvoi 103:sta 125:teen. Vuonna 2022 on tarkoitus vielä avata noin 30 uutta jälleenmyyntipistettä maailmanlaajuisesti. Lisäksi Polestarin koeajojen määrä kasvoi yli 210 prosenttia, mikä kertoo kuluttajien vahvasta kiinnostuksesta brändiin.

Polestar ilmoitti myös tavoittelevansa toisen vuoron käyttöönottoa tehtaassaan. Näin yhtiö pyrkii korvaamaan osaltaan vuoden ensimmäisellä puoliskolla tapahtunutta tuotannon myöhästymistä hallinnon määräämien pakollisten COVID-19 sulkujen myötä Kiinassa.

Yhtiön seuraava merkittävä askel tulee olemaan laajentuminen SUV-mallien markkinoille suorituskykyisen täyssähköisen SUV:n, Polestar 3 -auton, lokakuussa tapahtuvan maailmanlaajuisen lanseerauksen myötä. SUV-markkina on yksi autoteollisuuden nopeimmin kasvavista ja vahvimman tuottopotentiaalin omaavista segmentistä, erityisesti Yhdysvalloissa. Polestarin asiakkaat voivat odottaa mahdollisuutta tilata Polestar 3 -mallin sen maailman ensi-illasta alkaen lokakuussa.

“Polestar 3 tulee erottumaan muista SUV-malleista ja vauhdittamaan kasvu-uraamme. Se edustaa myös tuotantomme laajentumista Yhdysvaltoihin samalla kun meistä tulee entistä globaalimpi toimija. Polestar 3 on tärkeä askel kohti tavoitettamme myydä 290 000 autoa vuonna 2025, mikä on kymmenen kertaa enemmän kuin myimme vuonna 2021” Thomas Ingenlath päättää.

FacebooklinkedinmailFacebooklinkedinmail
 

Kuljetus & Logistiikka
Artturinkatu 2, Box 29, 20200 Turku
lehti@kuljetuslehti.fi