Kuljetus ja Logistiikka

Kuljetus ja Logistiikka

 

Onninen lyhensi entisestään verkkokauppatilausten toimitusaikaa

Onnisen asiakkaat saavat verkkokaupan tilaukset entistä nopeammin uuden tilaa ja nouda -palvelun avulla: verkkokaupasta tilatut tuotteet ovat noudettavissa viimeistään kahden tunnin kuluttua tilauksesta. Noutopaikkoina toimii yli 50 Onninen Express -myymälää ympäri Suomen.

Kuva: Onninen

Tilaa ja nouda -palvelussa arkisin kello 7–14 välillä Onninen Express -myymälän valikoimasta verkossa tehdyt tilaukset kerätään noutovalmiiksi kahden tunnin kuluessa samana päivänä. Kello 14 jälkeen Express-myymälän valikoimasta verkkokaupassa tehdyt tilaukset kerätään noutovalmiiksi seuraavana arkiaamuna.

Pikatilauspalvelu noussut nopeasti asiakkaiden suosioon

Tilaa ja nouda -palvelu otettiin käyttöön syyskuussa 2022. Palvelu kattaa koko Manner-Suomen Onninen Express -myymäläverkoston.

Ensimmäisen kuukauden jälkeen sadat käyttäjät ovat hyödyntäneet pikatilauspalvelua. ”Aktiivisinta palvelun hyödyntäminen on ollut Turun seudulla. Ostoskorin arvon perusteella näyttää siltä, että uutta palvelua hyödynnetään etenkin nopeasti ilmeneviin täydennystilauksiin”, Onninen Express -ketjun myymälätoiminnoista vastaava johtaja Pertti Tuomi kertoo.

Palvelun avulla asiakkaat voivat säästää aikaa, kun verkkokaupasta tilatut tuotteet ovat noudettavissa lyhyen ajan sisällä. ”Tuotteiden keräys aloitetaan mahdollisimman nopeasti tilauksen saavuttua. Asiakas saa viestin, kun tilaus on valmis noudettavaksi. Monesti keräily valmistuu jopa ennen luvattua kahden tunnin määräaikaa”, Tuomi sanoo. ”Pikatilauspalvelu on kehitetty asiakastoiveiden perusteella, sillä työmaalla ilmenevät tuotetarpeet voivat tulla esille hyvinkin lyhyellä aikavälillä. Meillä on yli 50 Onninen Express -myymälää, joten asiakkaalla on valittavanaan kymmeniä noutopaikkoja. Tilaa ja nouda -palvelussa asiakkaalta ei veloiteta keräilymaksua.”

Digitaaliset palvelut tukevat myymäläasiointia

Tilaa ja nouda -palvelussa on panostettu helppokäyttöisyyteen. Tilaa ja nouda -palvelun voi valita verkkokaupan toimitustavoista ostoskorissa tai verkkokaupan yläpalkin valikosta. Jos asiakas valitsee noudon myymälästä, verkkokauppa näyttää automaattisesti ne tuotteet, jotka ovat tilattavissa kyseisestä myymälästä. Asiakas saa tekstiviestin, kun tilaus on noudettavissa myymälästä. Pikatilauspalvelua kehitetään ketterästi asiakaspalautteen perusteella.

”Onninen Express -myymälän palveluita kehitetään koko ajan, koska haluamme olla läsnä asiakkaittemme arjessa ja helpottaa heidän työtään. Onnisen digitaaliset palvelut ja kattava myymäläverkosto täydentävät toisiaan, ja asiakkaat voivat yhdistää niiden käytön joustavasti oman tilanteensa mukaan. Verkkokaupassa tuotteiden valintaa ja vertailua auttavat kattavat tuotetiedot”, Tuomi sanoo.

FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail
 

Kuljetus & Logistiikka
Artturinkatu 2, Box 29, 20200 Turku
lehti@kuljetuslehti.fi