Kuljetus ja Logistiikka

Kuljetus ja Logistiikka

 

IVECO ON Easy Way -sovelluksen uudet toiminnot helpottavat IVECO -kuljettajien elämää

IVECO on lisännyt IVECO ON Easy Way -sovelluksen uusimpaan versioon ominaisuuksia, jotka helpottavat IVECOn raskaiden S-Way-hyötyajoneuvojen kuljettajien elämää. Niiden avulla kuljettajat voivat hallita ohjaamon ja ajoneuvojen toimintoja mobiililaitteellaan sekä käyttää kattavia, digitaalisia IVECO ON -palveluita.

Uudet ominaisuudet parantavat entisestään kuljettajan kokemusta ja helpottavat vuorovaikutusta ajoneuvon kanssa.

Uusi versio sisältää hyödyllisiä push-ilmoituksia ajoneuvon kunnosta ja käyttäjätiedoista. On erittäin tärkeää, että ilmoitusten avulla kuljettaja saa tiedon kaikista valvomohälytyksistä ja Over the Air -päivityksistä, jolloin hän voi ehkäistä vikoja ja maksimoida ajoneuvon käyttöajan. Muiden sovellusten tavoin ilmoitukset havainnollistetaan kuljettajan mobiililaitteessa punaisella pisteellä, ja ne voidaan lukea myös infotainment-järjestelmässä.

Lisäksi push-ilmoitukset on nyt integroitu IVECO Driver Pal -äänikumppaniin. Kun kuljettaja aktivoi äänellään Amazon Alexan kautta etäohjaamokomennon, kuten ilmastoinnin ajastuksen tai lämmityksen, hän voi saada vahvistuksen Easy Way -sovelluksen push-ilmoituksella.

Muiden uusien ominaisuuksien tavoitteena on helpottaa pariliitoksen muodostamista. Kuljettajien palaute on osoittanut, että ajoneuvon pariliitoksen muodostamiseen tarvitaan nopea ilman kuorma-auton VIN-numeron etsimistä ja käsin syöttämistä. Nyt tämä onnistuu helposti lukemalla sovelluksella QR-koodi, joka näkyy IVECO S-Way -kuorma-autojen Infotainment-järjestelmän Ajoneuvo-osiossa. IVECO ON Easy Way -sovellus on myös parantanut ohjattua toimintoa Alexa-mikrofonin pariliitoksen muodostamista ja IVECO Driver Pal -äänikumppanin käyttöä varten.

– IVECO ON Easy Way -sovellus on erinomainen esimerkki asiakaskeskeistä kehitystä koskevaa strategiaamme. Suunnittelimme sovelluksen erityisesti helpottamaan kuljettajiemme elämää, ja se kehittyy vastaamaan heidän uusia tarpeitaan. Kysymme kuljettajilta jatkuvasti palautetta ja ehdotuksia, ja etsimme eri alojen parhaita käytäntöjä parantaaksemme sekä sovellusta heidän näkökulmastaan että heidän käyttökokemustaan”, sanoo Tuomas Virén, Country Sales Manager, IVECO Finland.

IVECO ON Easy Way -sovellus esiteltiin IVECO S-Way-malliston lanseerauksen yhteydessä vuonna 2019. Se tarjosi yhden kontaktipisteen ohjaamon ja ajoneuvon toimintojen hallintaan, ja sitä on kehitetty jatkuvasti lisäämällä uusia ominaisuuksia ja digitaalisia palveluja. Hyvä esimerkki näistä on IVECO Driver Palin integrointi, joka mahdollistaa kuljettajalle vuorovaikutuksen ajoneuvon kanssa äänikomentojen avulla. Näin kuljettaja voi keskittyä ajamiseen ja turvallisuus paranee. Sovelluksella voidaan myös käyttää ohjaamon toimintoja, kuten ilmastointia, valoja ja mediajärjestelmää, mikä parantaa kuljettajan mukavuutta. Sovelluksella pääsee myös ajotavan arviointijärjestelmään (Driving Style Evaluation), joka ehdottaa keinoja edistää turvallista ajamista, polttoainetehokkuutta ja ajoneuvon hyvää kuntoa. Näin kuljettajat voivat parantaa ajotapaansa. IVECO ON Easy Way -sovellus myös yhdistää kuljettajan suoraan Remote Assistance Service -palveluun, jolla voi tehdä ajoneuvojen ohjelmiston Over the Air -päivitykset. Vian sattuessa kuljettaja voi ottaa palvelulla yhteyttä IVECO Assistance Non-Stopiin, 24 tunnin neuvontapalveluun. Sovelluksessa on helposti saatavilla myös kattava IVECO-käyttöopas.

FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail
 

Kuljetus & Logistiikka
Artturinkatu 2, Box 29, 20200 Turku
lehti@kuljetuslehti.fi