Kuljetus ja Logistiikka

Kuljetus ja Logistiikka

 

FedEx Express palvelee yhä useampia EU:n markkinoita kansainvälisen kaupankäynnin ratkaisulla

FedEx Express, FedEx Corp:n tytäryhtiö (NYSE: FDX) ja maailman suurin pikakuljetusyritys, ilmoittaa tänään, että sen kansainvälinen, päiväsidonnainen sähköisen kaupankäynnin palvelu on nyt asiakkaiden saatavilla 24 Euroopan maassa ja sillä on yhteydet 47 markkina-alueelle maailmanlaajuisesti.

FedEx International Connect Plus (FICP) lanseerattiin menestyksekkäästi vuonna 2021 kymmenellä* markkina-alueella. Nyt se on käytettävissä 14 uudessa maassa: Irlannissa, Kreikassa, Latviassa, Liettuassa, Luxemburgissa, Norjassa, Romaniassa, Sloveniassa, Suomessa, Sveitsissä, Tanskassa, Tšekissä, Unkarissa ja Virossa.

FICP:n kaltaiset palvelut yhdistävät nyt lähes 99 prosenttia maailman bruttokansantuotteesta ja mahdollistavat verkkokauppiaiden toiminnan kasvattamisen Euroopassa ja ulkomailla. Nämä yritykset pystyvät toimittamaan tuotteensa verkko-ostosten tekijöille Euroopassa 1–3 päivässä, Pohjois-Amerikassa 3–4 päivässä sekä muualla maailmassa 3–5 päivässä** houkuttelevaan hintaan, mikä parantaa niiden kilpailukykyä markkinoilla.

“Maailmanlaajuisen verkkokaupan myynnin odotetaan ylittävän viisi biljoonaa dollaria vuonna 2022 ja kasvavan yli seitsemään biljoonaan dollariin vuonna 2025, mikä luo monia mahdollisuuksia eurooppalaisille yrityksille. FICP:n laajentaminen Itä- ja Pohjois-Euroopan kasvumarkkinoille tukee FedEx Expressin yrityksiä niiden kasvumatkalla yhdistämällä ne useampiin asiakkaisiin maailmanlaajuisesti ja Euroopan sisäisillä markkinoilla”, sanoo Euroopan FedEx Expressin Senior Vice President Marketing International Wouter Roels.

”FedEx International Connect Plus -palvelun lanseeraus Suomessa on jännittävä kehitysaskel sähköisen kaupankäynnin yrityksille, jotka haluavat tavoittaa maailmanlaajuiset verkko-ostajat nopeasti ja tehokkaasti”, sanoo Torsten Gadfelt, FedEx Expressin Managing Director Operations Nordics. ”Rajat ylittävä sähköinen kaupankäynti kasvaa nopeammin kuin kotimaan sähköinen kaupankäynti. Yritykset etsivät yhä enemmän monipuolisia ja kustannustehokkaita ratkaisuja kuluttajien muuttuvien tarpeiden tyydyttämiseksi, ja tämä uusi rajat ylittävä palvelu, jossa nopeus ja houkuttelevat hinnat ovat keskenään tasapainossa, tarjoaa juuri tämän.”

Koronapandemia on muuttanut vähittäiskauppaa. Sekä kotimainen että rajat ylittävä sähköinen kaupankäynti ovat kasvaneet. Kuluttajatutkimus 40 maassa eri puolilla maailmaa osoittaa, että vuonna 2020 37 prosenttia verkkokauppaostajista osti pandemian vuoksi enemmän tuotteita ulkomailta. Lisäksi 28 prosenttia oli samaa mieltä tai täysin samaa mieltä siitä, että he tekevät tulevaisuudessa enemmän verkko-ostoksia ulkomailta. Kysyttäessä useista toimitusprosessin osatekijöistä kuluttajat ilmoittivat, että toimitusnopeuteen oltiin vähiten tyytyväisiä. Lisäksi 71 prosenttia kuluttajista valitsisi verkkokauppiaan, joka tarjoaa joustavia toimitusvaihtoehtoja sellaisen sijaan, joka ei tarjoa niitä.  

Palvelu sisältää FedExin kansainvälisen, päiväsidonnaisen toimituksen luotettavuuden sekä FedExin tulliselvitysasiantuntemuksen ja seurantaominaisuudet. Verkkokauppamyyjät voivat myös lähettää ilmoituksia, ja ostajat voivat FedEx Delivery Manager® -palvelun avulla joustavasti muuttaa toimitusten päivää ja osoitetta, mikä antaa heille näkyvyyttä ja lisää verkkotilausten hallintaa ja mukavuutta.

Sähköisen kaupankäynnin yritykset ja kuluttajat voivat saada lisätietoja FICP:stä osoitteessa https://www.fedex.com/fi-fi/shipping/rates/ficp-rates.html.

FacebooklinkedinmailFacebooklinkedinmail
 

Kuljetus & Logistiikka
Artturinkatu 2, Box 29, 20200 Turku
lehti@kuljetuslehti.fi